Twój Pierwszy OTS
W data/actions/scripts/ tworzymy manarune.lua
function onUse(cid, item, frompos, item2, topos) local MagicLevelToUse = [color=#FFFF00]2[/color] local MaxManaToAdd = [color=red]200[/color] local MinManaToAdd = [color=#00FF00]100[/color] local mLvl = getPlayerMagLevel(cid) local ManaToAdd = math.random(MinManaToAdd, MaxManaToAdd) if item2.itemid == 1 and mLvl >= MagicLevelToUse then if item.type > 1 then doSendMagicEffect(frompos,1) doPlayerAddMana(cid,ManaToAdd) doPlayerSay(cid,"Ahhh...",17) --doCreatureSay()-- doChangeTypeItem(item.uid,item.type-1) else doRemoveItem(item.uid,1) end elseif item2.itemid >= 2 then doPlayerSendCancel(cid,"You can only use this rune on you/on other players.") doSendMAgicEffect(frompos,2) elseif item2.itemid == 1 and mLvl < MagicLevelToUse then doSendMagicEffect(frompos,2) doPlayerSendCancel(cid,"You don't have enough magic level to use this rune.") end return true end
2 - magic level do użycia runki
200 - max mana dodawana
100 - min mana dodawana
Ahhh... - text jaki wypowiada gracz
Więcej - nie zmieniac! xD
data/actions/actions.xml
dodajemy linijkę:
<action itemid="[color=blue]2270[/color]" script="manarune.lua" />
ID (wygląd) runy. Można zastosowac każde, dosłownie każde! Może to byc lód truskawkowy czy nawet miś z annihilatora (Spis ID mamy w pliku items.xml (data/items/))
No i jeszcze obiecany NPC.
W data/npc/scripts/ znajdujemy runes.lua
tam pod
elseif msgcontains(msg, 'explosion') then buy(cid,2313,5,90) elseif msgcontains(msg, 'sd') then buy(cid,2268,5,100) elseif msgcontains(msg, 'blank') then buy(cid,2260,1,5)
doklejamy:
elseif msgcontains(msg, '[color=#FFFF00]manarune[/color]') then buy(cid,[color=#FFCC00]2270[/color],[color=#00FF00]5[/color],[color=red]55[/color])
Manarune - co trzeba powiedziec, zeby kupic runke
2270 - ID runki - jak zmienialiscie w actions, tu też musicie
5 - ilośc użyc w runce
55 - cena za jedno użycie (chyba - jeśli nie, to cena za tyle użyc, ile jest ustawione)
Offline